25 de maig 2024

 

Dissabte, mercat


Avui he caminat per la meua ciutat

Assoles. No m'he trobat cap conegut

La plaça major m'ha resultat estranya

Les cases, les finques, els carrers de la infantesa

Creuats i trotats sols m'han ofert enyorança

Melangia del poble de meu batxillerat i selectivitat

Del meu accés a l'Escola de Magisteri

De les meues amigues per a tota la vida

De les mirades furtives del xics que m'agradaven


Avui he caminat per la meua ciutat

Altiva i observadora. No m'he trobat cap conegut

Gent d'una altra edat amb cognoms compostos 

Esperaven la comanda d'un pollastre o mig conill

Acabat de treure de la graella

Nenes amb llaços, pares amb fills de nom Rodrigo, Gonzalo

Bertran, Sancho, amb filles de nom Jimena, Cayetana, Matilda

Per un moment he vist a El  Cid Campeador 

Per uns instants he observat carros amb bruixes com jo 

Empesos cap a fogueres de dones temudes

Una carpa del partit d'extrema dreta 

Ha vingut cap a mi amb publicitat a la mà


Avui he caminat per la meua ciutat

Tornava de la presentació d'un llibre de poemes

Del seu traductor i el col·lega, un professor de grec, 

Que li l'ha presentat. Breu i bo

Quin tàndem, quins versos, quina subtilesa 


En creuar la plaça Major de la meua ciutat

M'he sentit rara. La carpa, els versos, la tinta,

El mig quilo en dos quarts de pernil de Terol 

Envasat al buit han regirat la bilis d'un fetge 

De dissabte de mercat


El meu poble no em coneixia

No he trobat la meua mare a la tendeta

Tampoc la tieta en girar el cantó 

M'estime la ciutat que en va parir

De tot allò no em queda més que records

I de les avingudes, el nom clar de sis llibreries

El d'una geladeria i el carrer on vaig viure, el del Poeta Verdaguer ple de gats


©rosa miró




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.